« Nazaj na Letnik 12 (2003), Številka 2
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Emocionalna inteligentnost kot kognitivno-emocionalna sposobnost
Andreja Avsec in Sonja Pečjak
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 40 |
Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 6. junij 2003
Povzetek: V prispevku analiziramo pristop avtorjev Mayerja in Saloveya k proučevanju emocionalne inteligentnosti, ki sta jo v 90. letih prva opredelila, razmejila njen odnos do socialne inteligentnosti in oblikovala do sedaj edina objavljena testa za njeno merjenje. Avtorja predvsem poskušata ločiti svoj pristop k merjenju emocionalne inteligentnosti od samoocenjevalnega načina in s tem tudi od koncepta emocionalne inteligentnosti kot sklopa različnih osebnostnih lastnosti. Poleg merjenja emocionalne inteligentnosti s testi maksimalnega dosežka poskušata avtorja dokazati, da korelacijski odnosi med posameznimi emocionalnimi sposobnostmi, povezanimi z emocijami, kažejo na podobno hierarhično strukturiranost kot pri ostalih vrstah inteligentnosti. Ker je bil prvi test za merjenje emocionalne inteligentnosti objavljen šele leta 1997 in ker za zdaj še ni objavljenih drugih testov s tega področja, je zelo težko ovrednotiti njegove merske karakteristike in veljavnost samega modela. Vsekakor se pri definiranju in merjenju emocionalne inteligentnosti raziskovalci soočajo s podobnimi problemi kot pri raziskovanju socialne inteligentnosti.
Ključne besede: inteligentnost, emocionalna inteligentnost, socialna inteligentnost, testi sposobnosti