Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 12 (2003), Številka 3

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Socialne predstave o znanosti pri študentih

Špela Šoštarič

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 12  |  flagNapisan v slovenščini.  |  Objavljeno: 18. september 2003

Povzetek: V prispevku predstavljam rezultate primerjalne študije socialnih predstav o znanosti med študenti družboslovnih in naravoslovnih smeri. V študiji so me zanimale znanstvene metaparadigme, ki jih lahko zasledimo v njihovem ozadju. Pri tem sem se osredotočila predvsem na dve ekstremni poziciji: pozitivizem in konstruktivizem. Bistvena epistemološka razlika med njima je v sprejemanju oziroma zavračanju možnosti objektivnega spoznavanja resničnosti. V raziskavi sem uporabila lasten vprašalnik za ugotavljanje socialnih predstav o znanosti in znanstvenem spoznavanju ter izvedla nestrukturiran intervju s študenti, ki so na vprašalniku dosegli ekstremno število točk v eni oziroma drugi smeri. Rezultati vprašalnika so pokazali, da so predstave študentov naravoslovnih znanosti bolj pozitivistično, študentov družboslovnih znanosti pa bolj konstruktivistično obarvane. Pri intervjuju so se te razlike porazgubile. Do presenetljivih podobnosti je prišlo predvsem na ontološki in epistemološki ravni. Dobljene rezultate poskušam razložiti v luči Tajflove teorije socialne identitete in Bečajevega pojmovanja strukturnega modela okolja.

Ključne besede: pozitivizem, konstruktivizem, socialne predstave, znanost, študenti


« Nazaj na Letnik 12 (2003), Številka 3