« Nazaj na Letnik 13 (2004), Številka 1
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Spodbujanje kognitivnega, čustvenega in socialnega razvoja s pomočjo glasbe: študija primera učenca s posebnimi potrebami
Mira Kuzma
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 37 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 13. maj 2004
Povzetek: Cilj študije je bil izboljšati nekatere kognitivne in socialne sposobnosti ter spretnosti devetletnega dečka s posebnimi potrebami z uporabo različnih metod in tehnik pomoči z glasbo. V akcijsko raziskovanje (kvalitativna študija primera) so se aktivno in enakopravno vključili poleg mene kot šolske psihologinje tudi dečkova učiteljica, mati in deček sam. Po devetmesečnem obdobju intervencij, predvsem s pomočjo glasbe (zlasti individualnih in skupinskih specialnih glasbenih dejavnosti) smo vsi člani skupine, aktivno vključeni v raziskovanje, zaznali učinek intervencij – uspešnost reševanja problemov koncentracije (in s tem povezanega obvladovanja poštevanke), učnih navad, splošnega učnega uspeha, čustvene in socialne zrelosti. Rezultati raziskovanja so potrdili vse predhodno postavljene delovne hipoteze, da bo uporaba različnih metod in tehnik pomoči z glasbo ugodno vplivala na (i) dečkovo koncentracijo (in s tem povezano obvladovanje poštevanke), (ii) dečkove učne navade in splošni učni uspeh in (iii) dečkovo čustveno in socialno zrelost.
Ključne besede: pomoč z glasbo, kognitivni razvoj, čustveni razvoj, socialni razvoj, študija primera