Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 9 (2000), Številka 2

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Vpliv izvajalske anksioznosti na uspešnost glasbenega nastopanja

Katarina Habe

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 29  |  flagNapisan v slovenščini.  |  Objavljeno: 1. junij 2000

Povzetek: V prispevku sem skušala predstaviti vpliv izvajalske anksioznosti na uspešnost solističnega glasbenega nastopanja, pri tem sem upoštevala notranje (lastno zadovoljstvo in prepričanje o lastni dobri izvedbi) in zunanje kriterije uspešnosti (nagrade na tekmovanjih, uspešno opravljene avdicije, odmevnejši solistični nastopi). Izhajala sem iz raziskav, ki so bile izvedene na področju športne psihologije, in iz redkih raziskav, izvedenih v okviru psihologije glasbe. Raziskava je bila izvedena na študentih Akademije za glasbo, razdeljenih po spolu in smeri študija (inštrumentalisti, pedagogi). Za namen raziskave sem oblikovala Vprašalnik izvajalske anksioznosti, pri čemer sem v tej raziskavi uporabila del vprašalnika, ki se nanaša na izraženost simptomov, in Vprašalnik uspešnosti glasbenega nastopanja, ki meri različne vidike solističnega glasbenega nastopanja. Rezultati so pokazali, da se stopnja izvajalske anksioznosti povezuje z notranjimi kriteriji uspešnosti glasbenega nastopanja, pri povezanosti z zunanjimi kriteriji uspešnosti pa so bili nakazani le trendi povezanosti. Iz tega sem na podlagi teorije sklepala, da ima pri odnosu izvajalska anksioznost-uspešnost pomembno vlogo kognicija kot mediator.

Ključne besede: psihologija glasbe, trema, izvajalska anksioznost, uspešnost solističnega glasbenega nastopanja


« Nazaj na Letnik 9 (2000), Številka 2