Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 13 (2004), Številka 3

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Standardna napaka rezultatov ocenjevalnega procesa preizkusov znanja

Gašper Cankar

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 14  |  flagNapisan v slovenščini.  |  Objavljeno: 28. september 2004

Povzetek: Pri preizkusih znanja, ki imajo za kandidate pomembne posledice, je vedno pomembno vprašanje zanesljivosti in njeni različni vidiki. Kadar je preizkus znanja sestavljen iz kompleksnejših nalog, ki jih ocenjujejo ocenjevalci, se napaka merjenja poveča zaradi subjektivnosti ocenjevanja. Varianco napake, ki je povezana s subjektivnostjo ocenjevanja, lahko izračunamo s postopki teorije posplošljivosti, ki pa so v določenih primerih računsko zelo zahtevni. Kvadratni koren variance ocenjevalnega procesa avtor poimenuje standardna napaka ocenjevalnega procesa (SNOP). Alternativni postopek za izračun SNOP, ki ga predlaga avtor v primeru dvojnega ocenjevanja, je hitrejši in enostavnejši in naj bi v praksi spodbudil uporabo predlagane statistike. Izračun SNOP po obeh postopkih je prikazan na simuliranih podatkih, prav tako je prikazana uporaba in interpretacija na primeru maturitetnih izpitov slovenske splošne mature.

Ključne besede: matura, preizkusi znanja, zanesljivost, napaka ocenjevanja, teorija posplošljivosti


« Nazaj na Letnik 13 (2004), Številka 3