Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 14 (2005), Številka 2

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Osebnostne razlike med spoloma v zgodnjem otroštvu: pristop več ocenjevalcev

Maja Zupančič in Tina Kavčič

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 34  |  flagNapisan v angleščini.  |  Objavljeno: 8. september 2005

Povzetek: V pričujoči študiji sva preučevali razlike med spoloma in medkontekstno doslednost v osebnostnih potezah in robustnih dimenzijah pri 192 predšolskih otrocih. Otrokovo osebnost so z Vprašalnikom individualnih razlik med otroki (Halverson in dr., 2003) neodvisno ocenjevali mame, očeti in vzgojiteljice v vrtcu. Raziskava je potekala v treh časih merjenja, ko so bili isti otroci stari tri, štiri in pet let. Osebnostne razlike med spoloma so bile majhne, a dosledne skozi obdobje zgodnjega otroštva. Na ravni dimenzij so se majhne razlike med spoloma pojavljale na podlagi starševih, ne pa tudi vzgojiteljičinih poročil. Ob vseh treh časih merjenja so starši deklice zaznali kot bolj ekstravertne in čustveno stabilne od dečkov. Na ravni osebnostnih potez so bile deklice v primerjavi z dečki med tretjim in petim letom starosti ocenjene kot bolj usmerjene k dosežku, ugodljive, inteligentne in organizirane, dečki pa kot bolj nasprotovalni, odkrenljivi, boječi/negotovi in socialno plašni od deklic. Otrokom obeh spolov so odrasli dosledno pripisovali enako raven dejavnosti in močne volje. V primerjavi z učinkom spola so bili učinki ocenjevalca na zaznano izraznost otrokovih osebnostnih značilnosti številčnejši, pa tudi večji, a dosledni ob različnih časih merjenja. Glede na ocene vzgojiteljic so starši svoje otroke opisovali kot bolj usmerjene k dosežku, dejavne, ugodljive, obzirne, inteligentne, odprte do izkušenj, organizirane, sociabilne, z več močne volje in bolj izraženim pozitivnim čustvovanjem. Vzgojiteljice pa so otrokom pripisale več nasprotovalnosti, odkrenljivosti, boječnosti/negotovosti in socialne plašnosti kot starši.

Ključne besede: razlike med spoloma, ocenjevanje osebnosti, razvoj v zgodnjem otroštvu, pristop več ocenjevalcev


« Nazaj na Letnik 14 (2005), Številka 2