« Nazaj na Letnik 16 (2007), Številka 1
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Povezanost glasbenih sposobnosti in fonološkega zavedanja pri predšolskih otrocih
Anja Božič, Katarina Habe in Janez Jerman
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 31 |
Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 6. junij 2007
Povzetek: Predšolsko obdobje je za otrokov jezikovni razvoj zelo pomembno. Eden od pokazateljev jezikovnega razvoja je fonološko zavedanje. Le-tega nekatere raziskave povezujejo z razvojem glasbenih sposobnosti. Namen raziskave je bil določiti stopnjo fonološkega zavedanja 5- do 6-letnih otrok in preučiti povezanost glasbenih sposobnosti in sposobnosti fonološkega razvoja na vzorcu 67 otrok iz vrtcev v Ljubljani in Postojni. Zanimale so nas tudi razlike med dečki (N = 36) in deklicami (N = 31) ter med dvema starostnima skupinama (od 5 do 5,5 let, N = 32, ter 5,6 do 6 let, N = 35). Otroci so bili ocenjeni s Testom fonološkega zavedanja in Testom glasbenih sposobnosti. Analiza rezultatov je potrdila hipotezo o povezanosti glasbenih sposobnosti in sposobnosti fonološkega zavedanja. Prav tako je pokazala, da se prepoznavanje začetnega in končnega glasu povezuje z melodičnim posluhom, sposobnost povezovanja glasov pa z ritmičnim posluhom. Razlike v razvitosti fonološkega zavedanja med različno starimi otroki in med spoloma se niso pokazale kot statistično pomembne.
Ključne besede: zgodnje otroštvo, jezikovni razvoj, govorni razvoj, fonološko zavedanje, glasbene sposobnosti