« Nazaj na Letnik 17 (2008), Številka 2
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Učinek kakovosti družinskega okolja na otrokove prilagoditvene sposobnosti
Ivana Kreft
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 19 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 11. avgust 2008
Povzetek: S pomočjo raziskave sem želela oceniti, kako se kakovost družinskega okolja povezuje z otrokovimi prilagoditvenimi sposobnostmi, ki jih ocenjujemo na Sistematičnem psihološkem pregledu triletnega otroka (SPP–3). Pričakovala sem, da bodo otroci v družinah z višjim izobrazbenim statusom in bolj spodbudnim družinskim okoljem izkazovali boljše prilagoditvene sposobnosti. Sodelovalo je 75 otrok in staršev, ki so prišli na sistematični psihološki pregled v zdravstveni dom. Podatke sem zbrala z Vprašalnikom o družinskem okolju (Zupančič, Podlesek in Kavčič, 2005) in Vprašalnikom družinskega okolja – spodbujanje govornega razvoja (Marjanovič Umek, Fekonja in Podlesek, 2005), SPP–3 vprašalnikom 1, SPP–3 vprašalnikom 2 in vprašalnikom o demografskih podatkih družine. Ugotovila sem, da se kakovost družinskega okolja povezuje z otrokovimi prilagoditvenimi sposobnostmi in izobrazbenim statusom staršev. Predvsem je pomemben staršev učinkovit nadzor nad otrokovim vedenjem. Rezultati niso pokazali pomembnih povezav med izobrazbenim statusom staršev in otrokovimi prilagoditvenimi sposobnostmi. Verjetno je bolj pomemben odnos roditelja do otroka, ki pa ni odvisen od izobrazbenega statusa. Ker se z otrokovimi prilagoditvenimi sposobnostmi povezuje način socializacije, ki jo starši uporabljajo, lahko s primernim preventivnim svetovanjem usmerimo vzgojo otroka k spodbujanju optimalnega razvoja.
Ključne besede: sistematični psihološki pregled triletnega otroka (SPP-3), prilagoditvene sposobnosti, razvoj otroka, kakovost družinskega okolja, vzgojni slogi