Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 9 (2000), Številka 4

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Etični problemi pri praktičnem delu psihologa

Tina Zupan in Valentin Bucik

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 31  |  flagNapisan v slovenščini.  |  Objavljeno: 1. december 2000

Povzetek: V študiji smo poskušali zabeležiti stanje na področju poklicne etike slovenskih psihologov, zlasti upoštevanje etičnih načel, informiranost psihologov in študentov psihologije o poklicni etiki ter ravnanje v primeru etičnih dilem oziroma kršitev. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika v dveh verzijah. Eno verzijo je po pošti prejelo 800 slovenskih psihologov, od tega jih je v raziskavi sodelovalo 150. Na drugo verzijo pa je odgovorilo 56 študentov psihologije. Nejasnosti glede etike psihologovega dela se pojavljajo na naslednjih področjih: arhivi, izjeme zaupnosti, posredovanje podatkov, vsebina informiranega soglasja, vpogled v podatke, izvajanje postopkov kljub nezadostni usposobljenosti, nedovoljeno razmnoževanje literature in psihodiagnostičnih sredstev, sodelovanje študentov v raziskavah in podobno. Psihologi trdijo, da o poklicni etiki niso dovolj informirani, ter predlagajo različne oblike dodatnega izobraževanja. Opozarjajo na konflikte med etiko in zakonom in na pomanjkanje nadzora nad ravnanjem psihologov. V primeru kršitev psihologi storijo manj, kot naj bi storili. Menijo, da je največji problem opravljanje strokovnih nalog kljub neusposobljenosti. Psihologi s krajšo delovno dobo večkrat odgovarjajo v nasprotju s priporočili kodeksa. Poznavanje etike med študenti je z izjemo nekaterih področij zelo dobro. Raziskava usmerja pozornost slovenskih psihologov na etični vidik dela, kaže na področja, ki jih bo potrebno natančneje obdelati, opozarja na potrebe po izobraževanju s področja etike in daje nekatere predloge v zvezi s tem. Poleg tega izpostavlja nujnost ureditve pravnega položaja psihologije v Sloveniji. Rezultati predstavljajo potencialni vir informacij Komisiji za poklicno etiko Društva psihologov Slovenije ter podporo javni razpravi ob sprejetju zakona o psihološki dejavnosti.

Ključne besede: psihološka poklicna etika, etični kodeks, informiranost, usposobljenost, kompetentnost, izobraževanje, Slovenija


« Nazaj na Letnik 9 (2000), Številka 4