« Nazaj na Letnik 18 (2009), Številka 1
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Različni pogledi na organizacijske vrednote slovenskih direktorjev in podjetnikov
Eva Boštjančič
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 18 | Napisan v angleščini. | Objavljeno: 4. maj 2009
Povzetek: V organizaciji potekajo procesi na različnih ravneh. Tako predstavljajo vrednote del organizacijske kulture. Ponavadi se oblikujejo umetno, pri čemer zaposleni z višjo stopnjo izobrazbe pogosteje prevzemajo notranje vrednote, zaposleni z nižjo stopnjo izobrazbe pa zunanje. V pričujoči raziskavi smo se usmerili k ugotavljanju razlik v zaznavanju le-teh pri direktorjih in podjetnikih. Kot del projekta GLOBE, smo uporabili lestvico organizacijskih vrednot R. House in sodelavcev (1997). Sodelovalo je 59 vodij in 565 njihovih podrejenih. Rezultati kažejo, da sta si obravnavani skupini najbolj enotni pri ocenjevanju vrednot zadovoljstva potrošnikov in učinkih na dolgoročno konkurenčnost organizacije. Razlike med podjetniki in direktorji pa nastajajo pri njihovem pogledu glede učinkov na okolje, pri vrednoti profitabilnost podjetja pa je razlika le nakazana.
Ključne besede: vrednote, organizacije, vodenje, GLOBE