« Nazaj na Letnik 18 (2009), Številka 3
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Vprašalnik emocionalne inteligentnosti ESCQ kot samoocenjevalna mera emocionalne inteligentnosti
Vladimir Takšić, Tamara Mohorić in Mirjana Duran
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 670 | Napisan v angleščini. | Objavljeno: 17. november 2009
Povzetek: Raziskave emocionalne inteligentnosti (EI) so se v znanstvenih revijah začele pojavljati v zgodnjih devedesetih letih. Večina teh raziskav je za merjenje uporabljala samoocenjevalne vprašalnike. Kljub kritikam samoocenjevalnega pristopa obstaja danes cela vrsta samoocenjeavlnih vprašalnikov za merjenje EI. V prispevku predstavljamo vprašalnik Emotional Skills and Competence Questionnaire (ESCQ), njegov nastanek in merske karakteristike. Vprašalnik je bil oblikovan na Hrvaškem, izhajal pa je iz teoretične osnove Mayer-Salovey modela emocionalne inteligentnosti kot sposobnosti. Preveden je v več jezikov. Rezultati raziskav kažejo, da ima ESCQ tri podlestvice, ki so notranje konsistentne. Vprašalnik ESCQ ima določen del skupne variance s podobnimi konstrukti kot je aleksitimija, socialne spretnosti, osebnostne lastnosti, vendar pa ni povezan s kognitivnimi sposobnostmi. Vendar velik delež variance zaradi njegove zadostne zanesljivosti ostaja specifičen. Ta specifičen del variance kaže na dodaten doprinos k razlagi zadovoljstva z življenjem in empatije (kot kritičen kriterij emocionalne inteligentnosti) in ima pomembne relacije tudi z relevantnimi življenjskimi kriteriji, kot je npr. kvaliteta vodenja, tveganega vedenja za zdravje, učni uspeh.
Ključne besede: čustvena inteligentnost, samoocenjevanje, Vprašalnik emocionalne inteligentnosti ESCQ, psihometrične značilnosti, zadovoljstvo z življenjem, empatija