« Nazaj na Letnik 9 (2000), Številka 4
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Pojavi socialne resničnosti
Tina Kumelj in Barbara Turk
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 34 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 1. december 2000
Povzetek: Socialna resničnost nastaja skozi socialno interakcijo v socialni skupini, je utemeljena s socialnim soglasjem (konsenzom), je nadosebna in relativno stabilna, vzdržuje se v relativno zaprtem, uravnoteženem socialnem prostoru in večina članov socialne skupine se na odklone spontano odziva. To so lastnosti, ki jih številni avtorji pripisujejo socialni resničnosti. Če socialno resničnost razumemo kot skupek socialnopsiholoških pojavov, katerih pomembna funkcija je strukturiranje okolja, potem morajo ti pojavi imeti podobne značilnosti kot sama socialna resničnost. V članku je predstavljen pregled različnih opredelitev izbranih pojavov (socialne norme, skupinske vrednote, stereotipi, predsodki, socialne predstave, organizacijska kultura). Avtorici prikažeta, da lahko kljub pomanjkanju enoznačnih definicij posameznih socialnopsiholoških pojavov in diferencialnih definicij med njimi pri vsakem pojavu najdemo opredelitve (poglede), ki pojave obravnavajo tudi na kolektivnem nivoju in jim pripisujejo iskane značilnosti.
Ključne besede: socialna resničnost, socialnopsihološki pojavi, norme, vrednote, stereotipi, predsodki, socialne predstave, organizacijska kultura