« Nazaj na Letnik 18 (2009), Številka 3
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Medkulturne razlike in razlike med spoloma na vprašalniku emocionalne inteligentnosti ESCQ: Izzivi analize diferencialnega funkcioniranja postavk
Bo Molander, Stefan Holmström in Vladimir Takšić
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 27 | Napisan v angleščini. | Objavljeno: 17. november 2009
Povzetek: Hrvaški, Slovenski in Švedski študenti (N = 1129) so izpolnili samoocenjevalni vprašalnik emocionalne inteligentnosti ESCQ (Takšić, 1998). Rezultati so pokazali pomembne razlike med spoloma v skupnem rezultatu, pri čemer imajo ženske v povprečju višje rezultate, in pomembne razlike med državami in med spoloma na lestvicah sposobnosti izražanja in poimenovanja emocij ter sposobnosti zaznavanja in razumevanja emocij. Švedski študenti poročajo o višje izraženi sposobnosti izražanja in poimenovanja emocij, slovenski pa višje rezultate na lestvici sposobnosti zaznavanja in razumevanja emocij. Pri analizi diferencialnega funkcioniranja postavk (DIF) smo primerjali med seboj po dva vzorca. Analiza je pokazala, da je velika večina postavk potencialno pristranskih, najbolj v primerjavi hrvaškega in švedskega vzorca in najmanj v primerjavi hrvaškega in slovenskega vzorca. Ti rezultati kažejo na problematičnost direktnih primerjav povprečnih vrednosti med različnimi državami. Po drugi strani pa DIF analiza kaže, da je znotraj posamezne države zelo malo potencialno pristranskih postavk glede na spol. Zaključimo lahko, da vprašalnik ESCQ dobro funkcionira znotraj posameznega kulturnega/jezikovnega okolja. Predstavljene so možne razlage rezultatov kot tudi predlogi za izboljšanje nadaljnjih raziskav.
Ključne besede: Vprašalnik emocionalne inteligentnosti ESCQ, medkulturne razlike, razlike med spoloma, DIF analiza