« Nazaj na Letnik 18 (2009), Številka 3
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Validacija vprašalnika emocionalne inteligentnosti ESCQ na vzorcu Portugalskih dijakov in študentov
Luísa Faria in Nelson Lima Santos
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 104 | Napisan v angleščini. | Objavljeno: 17. november 2009
Povzetek: Cilj raziskave je preveriti veljavnost vprašalnika emocionalne inteligentnosti ESCQ (Takšić, 2000, 2001) na vzorcu portugalskih študentov in jo primerjati z veljavnostjo originalne, hrvaške verzije vprašalnika. Portugalski vzorec vključuje 730 oseb, od njih je 381 dijakov in 349 študentov različnih študijskih smeri. Udeleženci so vprašalnik reševali o okviru pouka oziroma v okviru fakultetnih obveznosti. Rezultati kažejo na dobro notranjo konsistentnost lestvic, ki je podobna kot pri originalnem vprašalniku (> ,80), razen za lestvico sposobnost upravljanja in uravnavanja emocij, kjer je notranja konsistentnost precej nižja (,67). Eksploratorna faktorska analiza je pokazala tri faktorje, ki pojasnjujejo približno 30% celotne variance. Konfirmatorna faktorska analiza pa je pokazala, da najboljši model za izbrane podatke vključuje dva, med seboj povezana faktorja (,55; zaznavanje in izražanje emocij), sestavljena iz samo 11 postavk originalnega vprašalnika (r2 > ,30). Notranja veljavnost in diskriminativnost teh postavk je zadovoljiva. Na splošno lahko zaključimo, da rezultati kažejo na zadovoljive merske karakteristike portugalske verzije vprašalnika ESCQ in smiselnost njegove uporabe tudi na drugih vzorcih in v drugačnih kontekstih.
Ključne besede: čustvena inteligentnost, samoocenjevanje, konstruktna veljavnost