Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 18 (2009), Številka 3

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Osebnostne lastnosti in emocionalna inteligentnost kot prediktorji psihološkega blagostanja učiteljev

Andreja Avsec, Polona Masnec in Luka Komidar

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 152  |  flagNapisan v angleščini.  |  Objavljeno: 17. november 2009

Povzetek: V raziskavi smo preverjali napovedno veljavnost petih velikih faktorjev osebnosti in treh dimenzij emocionalne inteligentnosti za psihološko blagostanje učiteljev osnovnih in srednjih šol. Kljub temu, da več raziskav poroča o precejšnjem prekrivanju samoocenjevalne emocionalne inteligentnosti z osebnostnimi lastnostmi, smo predvidevali, da emocionalna inteligentnost vseeno pojasnjuje pomemben delež variance blagostanja, saj konstrukt emocionalne inteligentnosti vključuje različne sposobnosti ravnanja z emocijami, pomembne za posameznikovo uspešno funkcioniranje v življenju. Skupaj 152 učiteljev in učiteljic je izpolnilo vprašalnik osebnostnih lastnosti BFI, vprašalnik emocionalne inteligentnosti ESCQ in skrajšano obliko vprašalnika psihološkega blagostanja RPWB. Rezultati so potrdili napovedno veljavnost osebnostnih lastnosti, saj napovedujejo 22 do 43 % variance različnih področij blagostanja. Napovedna veljavnost emocionalne inteligentnosti pa ob kontroliranju vpiva osebnostnih lastnosti sicer doseže nivo 1-odstotnega tveganja, vendar je praktična vrednost tega doprinosa zanemarljiva, saj pojasnjuje le 1–3 % variance. Lahko zaključimo, da naši rezultati kažejo na preveliko prekrivanje med osebnostnimi lastnostmi in emocionalno inteligentnostjo, če jo merimo z vprašalnikom ESCQ.

Ključne besede: čustvena inteligentnost, osebnostne lastnosti, psihološko blagostanje, učitelji, Vprašalnik petih velikih faktorjev osebnosti BFI, Vprašalnik psihološkega blagostanja RPWB, Vprašalnik emocionalne kompetentnosti ESCQ-45


« Nazaj na Letnik 18 (2009), Številka 3