« Nazaj na Letnik 18 (2009), Številka 4
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Stališča učencev, učiteljev in staršev do elektronske redovalnice
Tina Pirc
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 17 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 21. januar 2010
Povzetek: E-redovalnica je nova oblika informiranja staršev o ocenah in izostankih njihovih otrok s strani učiteljev. V raziskavi smo želeli ugotoviti, ali obstajajo razlike v stališčih učencev in dijakov, učiteljev ter staršev do elektronske redovalnice. Posebej nas je zanimalo, ali prihaja do vpliva uporabe e-redovalnice ter stopnje šolanja na stališča do e-redovalnice. Za ugotavljanje razlik med skupinami udeležencev, ki že uporabljajo to storitev, in tistimi, ki je še ne uporabljajo, smo za vsako od omenjenih skupin sestavili vprašalnik stališč do elektronske redovalnice. Vprašalnike je izpolnilo 170 učencev, 177 dijakov, 166 učiteljev osnovnih in srednjih šol ter 181 staršev, katerih otroci obiskujejo osnovne in srednje šole. Rezultati so pokazali pomemben interaktiven vpliv uporabe e-redovalnice in stopnje šolanja na stališča do e-redovalnice v skupini učencev in dijakov. Bolj naklonjeni so ji tisti dijaki, ki obiskujejo šole, kjer e-redovalnico že uporabljajo. V stališčih se pomembno razlikujejo tudi osnovnošolski in srednješolski učitelji. Osnovnošolske učitelje bolj skrbi, da bi ob uporabi e-redovalnice prišlo do upada pomembnih osebnih stikov med njimi in starši. Ugotovili smo, da so e-redovalnici najbolj naklonjeni starši, najmanj pa učenci in dijaki. Pri večini udeležencev raziskave so stališča še dokaj neizoblikovana, kar je najverjetneje posledica nezadostnega poznavanja e-redovalnice.
Ključne besede: elektronska redovalnica, stališča, učenci, učitelji, starši