Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 19 (2010), Številka 1

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Vloga različnih vidikov učne motivacije in tekmovalnosti pri pojasnjevanju samooviranja

Damjan Šimek in Darja Kobal Grum

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 60  |  flagNapisan v angleščini.  |  Objavljeno: 11. maj 2010

Povzetek: Prvi cilj pričujoče raziskave samooviranja je bil raziskati vlogo različnih tipov učne motivacije z ozirom na nivo samodeterminiranosti. Ker se pri samooviranju raziskovalni izsledki nanašajo zgolj na vlogo medosebne tekmovalnosti, smo v raziskavi ugotavljali tudi vlogo različnih dimenzij tekmovalnosti, t.j. vlogo vrste tekmovalnosti, vlogo razlogov za sodelovanje v tekmovalnih situacijah ter vlogo razlogov za izogibanje tekmovalnim situacijam. V raziskavi je sodelovalo 748 gimnazijk in gimnazijcev. Na področju učne motivacije rezultati pri samooviranju kažejo dominantno vlogo amotivacije. Intrinzična motivacija se je izkazala kot negativni, ekstrinzična pa kot pozitivni prediktor samooviranja. Z ozirom na rezultate faktorske analize Lestvice motivacije za izobraževanje smo vlogo razlogov za izobraževanje pri samooviranju lahko ugotavljali na nivoju treh osnovnih tipov. Glede vloge različnih dimenzij tekmovalnosti pri samooviranju rezultati kažejo, da so za samooviranje bolj značilne dimenzije tekmovalnosti, ki jih označuje strah pred neuspehom in potreba po zaščiti občutka lastne vrednosti, kot tiste, pri katerih je v ospredju kvaliteta izvedbe naloge. Rezultati raziskave med drugim napotujejo k sklepu, da je z odvračanjem učencev od hipertekmovalnih vrednot mogoče manjšati funkcionalnost samooviranja.

Ključne besede: učna motivacija, tekmovalnost, samooviranje


« Nazaj na Letnik 19 (2010), Številka 1