« Nazaj na Letnik 19 (2010), Številka 2
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Program razvoja samoregulacijskih spretnosti pri učencih osnovne šole
Petra Regent
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 21 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 14. julij 2010
Povzetek: Samoregulacijske spretnosti se ne pojavijo same od sebe, ampak jih je potrebno razvijati, zato se v šolah poslužujejo različnih modelov, ki z uporabo naborov bralnih učnih strategij pri pouku razvijajo samoregulacijske spretnosti učencev. V raziskavi smo se osredotočili na vprašanje, ali lahko načrtno urjenje šestošolcev v dveh izbranih strategijah prispeva k razvoju njihovih samoregulacijskih spretnosti in bolj učinkovitih učnih navad. V eksperimentalni skupini se je izvajal intervencijski program, tj. postopno urjenje v samostojni uporabi dveh bralnih učnih strategij pri pouku geografije, ki je pokazal, da so učenci eksperimentalne skupine napredovali v bralnem razumevanju. Pri učnih navadah se je nakazal trend v smeri napredka, ugotovljena pa je bila tudi pozitivna povezanost med učnimi navadami in bralnim razumevanjem. Kljub omejitvam in težavam, s katerimi se je ta raziskava soočala, so rezultati spodbudni, saj nakazujejo koristnost skrbno načrtovane izvedbe bralnih učnih strategij pri pouku.
Ključne besede: samoregulacijsko učenje, samoregulacijske spretnosti, učne strategije, branje