« Nazaj na Letnik 20 (2011), Številka 3
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Ravni analize občutka "dejavnega sebe": vplivi zaznanega nadzora na učenje
Ljubica Chatman in Betsy Sparrow
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 19 | Napisan v angleščini. | Objavljeno: 12. december 2011
Povzetek: Posameznikov občutek nadzora je bil v psihologiji prvotno konceptualiziran bodisi kot lastnost, atribucijski stil ali prepričanje o lastni samo-učinkovitosti. Novejše raziskave na področju socialne kognicije se osredinjajo na proces oblikovanja lastne vzročnosti in kako se iz te poraja občutek dejavnega sebe. Izhodišče te raziskave so procesi, ki vodijo k izkušnji dejavnega sebe, kot so denimo vizija, propriocepcija, socialni atributi in z dejavostjo povezane misli. Z iznajdbo funkcionalne magnetne resonance (fMRI) je bil dosežen napredek v razumevanju nevronskih substratov, ki implicirajo oblikovanje lastne vzročnosti. Analiza različnih pristopov in metodologije za preučevanje občutka dejavnega sebe kaže na razvoj v smislu širitve in natančnejšega razumevanja zaznanega nadzora in njegovega vpliva na učenje.
Ključne besede: občutek dejavnega sebe, učenje, zaznani nadzor