Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 20 (2011), Številka 3

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Ravni analize občutka "dejavnega sebe": vplivi zaznanega nadzora na učenje

Ljubica Chatman in Betsy Sparrow

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 19  |  flagNapisan v angleščini.  |  Objavljeno: 12. december 2011

Povzetek: Posameznikov občutek nadzora je bil v psihologiji prvotno konceptualiziran bodisi kot lastnost, atribucijski stil ali prepričanje o lastni samo-učinkovitosti. Novejše raziskave na področju socialne kognicije se osredinjajo na proces oblikovanja lastne vzročnosti in kako se iz te poraja občutek dejavnega sebe. Izhodišče te raziskave so procesi, ki vodijo k izkušnji dejavnega sebe, kot so denimo vizija, propriocepcija, socialni atributi in z dejavostjo povezane misli. Z iznajdbo funkcionalne magnetne resonance (fMRI) je bil dosežen napredek v razumevanju nevronskih substratov, ki implicirajo oblikovanje lastne vzročnosti. Analiza različnih pristopov in metodologije za preučevanje občutka dejavnega sebe kaže na razvoj v smislu širitve in natančnejšega razumevanja zaznanega nadzora in njegovega vpliva na učenje.

Ključne besede: občutek dejavnega sebe, učenje, zaznani nadzor


« Nazaj na Letnik 20 (2011), Številka 3