Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 20 (2011), Številka 4

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Anksioznost učencev in dijakov v Sloveniji: vzorec razlik po spolu in starosti

Ana kozina

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 128  |  flagNapisan v slovenščini.  |  Objavljeno: 19. marec 2012

Povzetek: Anksioznost je čustveni, kognitivni, vedenjski in fiziološki odziv posameznika z zaznavo nevarnosti ali grožnje, katerega vzroka se posameznik ne zaveda. Ponavadi ima številne negativne posledice in moti delovanje učencev in dijakov tako doma kot v šoli. Prispevek primerja anksioznost (čustvene in kognitivne komponente) po spolu in v treh starostnih skupinah: mlajši učenci (učenci 4. razreda osnovne šole), starejši učenci (učenci 8. razreda osnovne šole) ter dijaki (dijaki 4. letnikov programov splošne mature). Uporabili smo lestvico anksioznosti za otroke in mladostnike LAOM za merjenje splošne anksioznosti ter posameznih komponent anksioznosti v šolskem okolju (kognitivnih in čustvenih). Z dvosmerno analizo variance smo ugotovili pomemben učinek spremenljivk spola, starosti ter pomembne učinke interakcije obeh spremenljivk na anksioznost učencev in dijakov. Ugotavljamo, da so starejše učenke osnovne šole v primerjavi z učenci bolj anksiozne. V skupinah mlajših učencev in dijakov razlike med spoloma niso pomembne. Starejši učenci so v primerjavi z mlajšimi bolj anksiozni, dijaki pa manj anksiozni od obeh skupin osnovnošolcev. Vzorec razlik med različnimi skupinami je skladen z izsledki strokovne literature, ki ugotavljajo višjo anksioznost pri deklicah in višjo anksioznost pri starejših učencih. Prispevek podaja pomembne primerjave anksioznosti na reprezentativnem vzorcu slovenskih učencev in dijakov in obenem odpira nova raziskovalna vprašanja ter potrebo po preverjanju ugotovitev še na drugih starostnih skupinah in z drugimi pripomočki za merjenje anksioznosti.

Ključne besede: anksioznost, učenci, dijaki, spol, starost


« Nazaj na Letnik 20 (2011), Številka 4