« Nazaj na Letnik 10 (2001), Številka 1
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Automatic thoughts, school success, efficiency and satisfaction of university students
Ivanka Živčić-Bećirević in Nada Anić
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 14 | Napisan v angleščini. | Objavljeno: 1. marec 2001
Povzetek: Razvili smo Vprašalnik samodejnih misli študentov za oceno tipičnih samodejnih misli med študijem in v izpitnih situacijah. Vprašalnik je namenjen univerzitetnim študentom. Lestvica vsebuje pet smiselnih podlestvic: negativna pričakovanja in razočaranje nad izpitom, negativni odnos do predmeta, strah pred tem, da bi razočarali starše, pomanjkanje motivacije in pozitivne (spodbudne) samodejne misli. Uspešni in učinkoviti študentje in študentje, ki so zadovoljni s svojimi dosežki, imajo več pozitivnih in manj negativnih samodejnih razmišljanj, osredotočenih na poraz, razočaranje pri starših, in motivacijo. Samodejne misli bolje razlikujejo študente po njihovem zadovoljstvu kot po njihovem uspehu ter učinkovitosti. S pomočjo podlestvice negativnih samodejnih misli, povezanih s strahom pred tem, da bi razočarali starše, najbolje napovedujemo zadovoljstvo, uspešnost in učinkovitost, najslabše pa s podlestvico negativnih samodejnih misli, povezanih z negativnim odnosom do predmeta.
Ključne besede: samodejne misli, študijski uspeh, zadovoljstvo, učinkovitost, študenti, vprašalniki, Hrvaška