« Nazaj na Letnik 10 (2001), Številka 1
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Kombiniranje tehnik v vedenjski in kognitivni terapiji
Leonida Rotvejn Pajič
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 17 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 1. marec 2001
Povzetek: Vedenjski in kognitivni pristop v zdravljenju vedenjskih, emocionalnih in učnih težav otrok in mladostnikov se ne omejuje samo na eno teoretično načelo ali posamezno tehniko, ampak združuje raznolike strategije, ki v svoji osnovi temeljijo na teoretičnih in empiričnih izsledkih različnih področij razvojne psihologije, kot so raziskave o samonadzoru, socialni kogniciji, spominu, metakognitivnih procesih, atribucijskih procesih. V prispevku so predstavljene osnovne tehnike v vedenjskem in kognitivnem pristopu, ki se v terapevtskem postopku prilagajajo posamezniku in se medsebojno dopolnjujejo. Primer medsebojnega kombiniranja tehnik je predstavljen s primerom iz prakse.
Ključne besede: kognitivne in vedenjske tehnike, hiperkinetična motnja, anksioznost, depresivnost, agresivnost