Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 10 (2001), Številka 2

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Spoprijemanje s stresom in kognitivna interferenca pri študentih kot pomembna dejavnika vpliva na njihove dosežke

Cirila Peklaj in Melita Puklek

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 37  |  flagNapisan v angleščini.  |  Objavljeno: 1. junij 2001

Povzetek: Namen raziskave je bil ugotoviti povezanost med strategijami spoprijemanja s stresnimi situacijami, kognitivno interferenco in uspešnostjo verbalne predstavitve seminarskega dela študentov bodočih učiteljev. V raziskavi je sodelovalo 135 študentov pedagoških smeri. Na začetku semestra so študentje izpolnjevali vprašalnik spoprijemanja s stresom (Ways of Coping Questionnaire; Folkman in Lazarus, 1988). Uporabili smo verzijo, ki ugotavlja posameznikovo običajno odzivanje na stresne situacije. Po predstavitvi seminarske teme so študentje poročali o kognitivni interferenci med nastopanjem (o prisotnosti motečih dejavnikov in vsiljivih misli). Prav tako je profesor po nastopu ocenil uspešnost nastopa posameznega študenta po vnaprej znanih kriterijih. Analiza rezultatov je pokazala pomembno povezanost med določenimi načini spoprijemanja s stresom, vidiki kognitivne interference in uspešnostjo predstavitve. Nadaljne statistične analize so pokazale pomembne razlike v različnih vidikih kognitivne interference med skupinami zelo, srednje in manj uspešnih študentov. V zaključku avtorici razpravljata o pomembnosti uspešnih načinov spoprijemanja s situacijo nastopanja in povežeta rezultate raziskave z izobraževanjem študentov bodočih učiteljev.

Ključne besede: spoprijemanje s stresom, kognitivna interferenca, vsiljive misli, dosežki, besedna predstavitev, študenti


« Nazaj na Letnik 10 (2001), Številka 2