« Nazaj na Letnik 10 (2001), Številka 2
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Spoprijemanje s stresom in kognitivna interferenca pri študentih kot pomembna dejavnika vpliva na njihove dosežke
Cirila Peklaj in Melita Puklek
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 37 | Napisan v angleščini. | Objavljeno: 1. junij 2001
Povzetek: Namen raziskave je bil ugotoviti povezanost med strategijami spoprijemanja s stresnimi situacijami, kognitivno interferenco in uspešnostjo verbalne predstavitve seminarskega dela študentov bodočih učiteljev. V raziskavi je sodelovalo 135 študentov pedagoških smeri. Na začetku semestra so študentje izpolnjevali vprašalnik spoprijemanja s stresom (Ways of Coping Questionnaire; Folkman in Lazarus, 1988). Uporabili smo verzijo, ki ugotavlja posameznikovo običajno odzivanje na stresne situacije. Po predstavitvi seminarske teme so študentje poročali o kognitivni interferenci med nastopanjem (o prisotnosti motečih dejavnikov in vsiljivih misli). Prav tako je profesor po nastopu ocenil uspešnost nastopa posameznega študenta po vnaprej znanih kriterijih. Analiza rezultatov je pokazala pomembno povezanost med določenimi načini spoprijemanja s stresom, vidiki kognitivne interference in uspešnostjo predstavitve. Nadaljne statistične analize so pokazale pomembne razlike v različnih vidikih kognitivne interference med skupinami zelo, srednje in manj uspešnih študentov. V zaključku avtorici razpravljata o pomembnosti uspešnih načinov spoprijemanja s situacijo nastopanja in povežeta rezultate raziskave z izobraževanjem študentov bodočih učiteljev.
Ključne besede: spoprijemanje s stresom, kognitivna interferenca, vsiljive misli, dosežki, besedna predstavitev, študenti