Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Pripomoček za večdimenzionalno podporo talentom (mBET) – sistemski pristop k individualizirani podpori nadarjenim in talentiranim v Avstriji
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 40 | Napisan v angleščini. | Objavljeno: 29. marec 2015
https://doi.org/10.20419/2014.23.417 | Citati: CrossRef (0)
Povzetek: Učiteljem in pedagogom zagotavljanje podpore nadarjenim učencem s personaliziranimi razvojnimi programi predstavlja izziv. Večdimenzionalni pripomoček za razvoj talenta (mBET) vodi učitelje na poti individualiziranih programov za nadarjene učence. Znotraj holističnega in sistemskega koncepta nadarjenosti mBET združuje vidike učiteljev, staršev in posameznih učencev v ocenjevanju talentov, pa tudi ustreznih osebnostnih lastnosti in dejavnikov okolja. Na osnovi svetovalnih pogovorov, ki imajo podporno funkcijo, mBET pomaga učiteljem, staršem in učencem pri razvijanju individualiziranih razvojnih programov za talente, pri čemer upošteva tako talente kot tudi druge dejavnike, ki so potrebni za uspešno izobraževanje nadarjenih (t.j. nekognitivne osebnostne lastnosti in dejavniki okolja).
Ključne besede: nadarjeni,talentirani, izobraževanje, Avstrija
Citiraj:
Stahl, J. (2014). The multi-dimensional talent support tool (mBET) – a systemic approach towards individualized support of the gifted and talented in Austria. Psihološka obzorja, 23, 163–167. https://doi.org/10.20419/2014.23.417
Seznam literature v članku
Austrian Federal Chancellery. (2013). Work programme of the Austrian Federal Government 2013-2018: Austria: A story of success. Retrieved Sept. 03, 2014 from http://www.bka.gv.at/DocView.axd?CobId=53588.
Döpfner, M., Plück, J., Bölte, S., Lenz, K., Melchers, P., & Heim, K. (1998). CBCL / 4-18: Elternfragebogen über das Verhalten von Kindern und Jugendlichen: Arbeitsgruppe Kinder-, Jugend- und Familiendiagnostik [Parent questionnaire on the behavior of children and young people: working group for children, youth and family diagnostics] (2nd ed.). Köln: Arbeitsgruppe Kinder-, Jugend- und Familiendiagnostik.
Fritz, A., Rosner, W., & Rogl, S. (2014). Talent und Begabung in Österreich [Talent and vocation in Austria]. In M. Stamm (Ed.), Handbuch Talententwicklung: Theorien, Methoden und Praxis in Psychologie und Pädagogik [Manual of Talent Development: Theories, Methods and Practice in Psychology and Education] (pp. 303–315). Bern, Germany: Huber.
Gilliam, J. E., Carpenter, B. O., & Christensen, J. R. (1996). Gifted and Talented Evaluation Scales (GATES). Austin, TX, USA: PRO-ED.
Heller, K. A., Perleth, C., & Lim, T. K. (2005). The Munich Model of Giftedness designed to identify and promote gifted students. In R. J. Sternberg & J. E. Davidson (Eds.), Conceptions of giftedness (2nd ed., pp. 147–170). New York, NJ, USA: Cambridge University Press. CrossRef
Janowski, A., Rauer, W., & Fittkau, B. (1994). Beurteilungshilfen für Lehrer (BFL): Handanweisung für die Durchführung, Auswertung und Interpretation [Assessment tools for teachers: Instructions for implementation, evaluation and interpretation]. Braunschweig, Germany: Westermann.
Köhler, T. (Ed.). (2007). Die begabungsfördernde Gliederung des österreichischen Schulwesens: Begabtenförderung und Begabungsforschung in Österreich: Bilanz und Perspektive: 1996–2006 [The division for talent promotion in Austrian Education: Gifted and Talent Research in Austria: Balance and perspective: 1996-2006] (p. 11). Wien, Austria: Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur.
McCarney, S. B., & Arthaud, T. J. (2009). Gifted Evaluation Scale Third Edition (GES-3) . Columbia, MO, USA: Hawthorne.
Pfeiffer, S. I., & Jarosewich, T. (2003). Gifted Rating Scales (GRS) . San Antonio, TX, USA: The Psychological Corporation.
Renzulli, J. S., Smith, L. H., White, A. J., Callahan, C. M., Hartman, R. K., & Westberg, K. L. (2002). Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students: Revised Edition. Mansfield Center, CT, USA: Creative Learning Press.
Renzulli, J. S., Smith, L. H., White, A. J., Callahan, C. M., Hartman, R. K., Westberg, K. L., ... Sytsma, R. E. (2013). Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students (Renzulli Scales). Waco, TX, USA: Prufrock.
Rogl, S., Schmid, F., & Stahl, J. (2013). Lösungsorientierte Gesprächsführung mit dem mBET: Leitfaden für ein Fördergespräch [Solution-oriented conversation with the MBET: Guidelines for a conveyor week]. Salzburg, Austria: ÖZBF.
Ryser, G., & McConnell, K. (2004). SIGS Scales for Identifying Gifted Students. Waco, TX, USA: Prufrock.
Stahl, J., Rogl, S., & Schmid, F. (2015). Das multi-dimensionale Begabungs-Entwicklungs-Tool (mBET): Manual [The multi-dimensional talent development tool (MBET): Manual]. Manuscript in preparation.
Wagner, H. (1981). Hamburger Verhaltensbeurteilungsliste (HAVEL). Göttingen, Germany: Hogrefe.
Weilguny, W. M., Resch, C., Samhaber, E., & Hartel, B. (2011). Weißbuch: Begabungs- und Exzellenzförderung. Salzburg, Austria: ÖZBF.
WHO. (2007). International Classification of Functioning, Disability and Health: Children & Youth Version (ICF-CY). Geneva: WHO.
Ziegler, A. (2005). The Actiotope Model of Giftedness. In R. J. Sternberg & J. E. Davidson (Eds.), Conceptions of Giftedness (2nd ed., pp. 411–436). New York: Cambridge University Press. CrossRef
Ziegler, A., & Stöger, H. (2009). Begabungsförderung aus einer systemischen Perspektive [Gifted education from a systemic perspective]. Journal für Begabtenförderung, 9, 6–31.