Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 25 (2016)

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Napovedna veljavnost slovenske mature za študijsko uspešnost v humanistiki in družboslovju

Gregor Sočan, Maja Krebl, Andreja Špeh in Aneja Kutin

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 155  |  flagNapisan v angleščini.  |  Objavljeno: 11. september 2016

pdf https://doi.org/10.20419/2016.25.449  |  Citati: CrossRef (2)

Povzetek: Matura je slovenski državni izpit, ki ga mora po uspešnem zaključku srednješolskega izobraževanja opraviti vsakdo. Ima dve glavni funkciji, in sicer predstavlja zaključni izpit, ki kaže na usvojene standarde znanja v srednji šoli, poleg tega pa služi kot selekcijski instrument za vpis na univerzo. Z raziskavo smo želeli preveriti napovedno veljavnost Mature za napovedovanje študijskega uspeha pri univerzitetnih programih s področja družboslovja in humanistike. Pri tem smo uporabili tako klasični korelacijski pristop kot tudi večnivojski regresijski pristop. Preverili smo tudi morebitne razlike med študijskimi programi. Skladno s pričakovanji se je uspeh na Maturi izkazal za razmeroma močan in robusten napovednik kasnejše študijske uspešnosti, in sicer tudi po nadzoru srednješolskega uspeha. Rezultati podpirajo uporabo Mature v namen selekcije kandidatov za dodiplomske programe družboslovnih in humanističnih smeri.

Ključne besede: matura, selekcija, akademski uspeh, napovedna veljavnost, večnivojsko modeliranje


Citiraj:
Sočan, G., Krebl, M., Špeh, A. in Kutin, A. (2016). Predictive validity of the Slovene Matura exam for academic achievement in humanities and social sciences. Psihološka obzorja, 25, 84–93. https://doi.org/10.20419/2016.25.449


Seznam literature v članku


Berry, C. M., & Sackett, P. R. (2009). Individual differences in course choice result in underestimation of the validity of college admissions systems. Psychological Science, 20(7), 822–830. CrossRef

Bialecki, E., Johnson, S., & Thorpe, G. (2002). Preparing for national monitoring in Poland. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 9(2), 221–236. CrossRef

Bucik, V. (2001). Napovedna veljavnost slovenske mature [Predictive validity of the Slovene Matura]. Psihološka obzorja/Horizons of Psychology, 10(3), 75–87.

Budin, J. (2001). Zasnova slovenske mature in mednarodne primerjave: Tretji strokovni posvet o maturi: Zbornik povzetkov [The Design of Slovene Matura and International Comparisons: The Third Expert Consultation on the Matura: Book of Abstracts]. Ljubljana, Slovenia: Državni izpitni center.

Cankar, G. (2000). Napovedna veljavnost mature za študij psihologije [Predictive validity of Matura for the study of psychology]. Psihološka obzorja/Horizons of Psychology, 9(1), 59–68.

Egelund, N. (2005). Profiles of education assessment systems worldwide: Educational assessment in Danish schools. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 12(2), 203–212. CrossRef

Gulliksen, H. (1950). Theory of Mental Tests. New York, NY, USA: Wiley. CrossRef

Higher Education Funding Council for England (2003, July). Schooling Effects on Higher Education Achievement (Issue paper No. 32). Retrieved from /http://www.hefce.ac.uk/pubs/hefce/2003/03_32/03_32.pdf

Higher Education Admissions Office. (2012). Predstavitev podatkov po študijskih programih [Presentation of Data by Study Programme]. Retrieved from http://www.vpis.uni-lj.si/Analiza%20arhiv/2011_2012/pdf/18.pdf

Higher Education Admissions Office. (2013). Predstavitev podatkov po študijskih programih [Presentation of Data by Study Programme]. Retrieved from http://www.vpis.uni-lj.si/Analiza%20arhiv/2012_2013/pdf/18.pdf

House, J. D., & Keeley, E. D. (1997). Predictive validity of college admissions test scores for American Indian students. The Journal of Psychology, 131(5), 572–572. CrossRef

Kobrin, J. L., & Patterson, B. F. (2011). Contextual factors associated with the validity of SAT scores and high school GPA for predicting first-year college grades. Educational Assessment, 16(4), 207–226. CrossRef

Looney, A. (2006). Profiles of education assessment systems worldwide: Assessment in the Republic of Ireland. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 13(3), 345–353. CrossRef

R Core Team. (2015). R: A Language and Environment for Statistical Computing. Vienna, Austria: R Foundation for Statistical Computing.

Raudenbush, S. W., & Bryk, A. S. (2002). Hierarchical Linear Models: Applications and Data Analysis Methods. Thousand Oaks, CA, USA: Sage.

Raudenbush, S. W., Bryk, A. S., Cheong, Y. F., Congdon, R. T., & du Toit, M. (2011). HLM 7: Hierarchical Linear and Nonlinear Modeling. Chicago, IL, USA: Scientific Software International.

Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport RS. (2015). Razpis za vpis v dodiplomske in enovite magistrske študijske programe v študijskem letu 2015/2016 [Rules on the call for enrolment in undergraduate and uniform master's degree programmes in the academic year 2015/2016]. Retrieved from http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/Visoko_solstvo/Razpis_2015/Dodiplomski/Javni/razpis_2015_2016_ena_datoteka.pdf

Rosovsky, H., & Hartley, M. (2002). Evaluation and the Academy: Are We Doing the Right Thing? Grade Inflation and Letter of Reccomendation. Cambridge, MA, USA: American Academy of Arts & Science.

Pravilnik o razpisu za vpis in izvedbi vpisa v visokem šolstvu [Rules on the call for enrolment and enrolment in higher education], Uradni list Republike Slovenije [Official journal of the Republic of Slovenia], No. 32 (21.1.2016). Retrieved from http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2016-01-0199

Strakova, J., & Simonova, J. (2013). Profiles of education assessment systems worldwide: Assessment in the school systems of the Czech Republic. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 20(4), 470–490. CrossRef

Tivadar, H. (Ed.). (2015). Splošna matura 2015: Letno poročilo [General Matura: Annual Report]. Ljubljana, Slovenia: Državni izpitni center.

Tveit, S. (2014). Profiles of education assessment systems worldwide: Educational assessment in Norway. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 21(2), 221–237. CrossRef

University of Ljubljana. (2013). Data on the Number of Attending Students (1st, 2nd, and 3rd degrees). Retrieved from https://www.uni-lj.si/university/university_in_numbers/

University of Ljubljana. (2015). Letno poročilo filozofske fakultete 2014 [Annual Report of the Faculty of Arts 2014]. Retrieved from http://www.ff.uni-lj.si/Portals/0/Dokumenti/Porocila/Kakovost/Poslovno%20poro%C4%8Dilo%20s%20poro%C4%8Dilom%20o%20kakvosti%20FF%20UL%202014.pdf

Zupanc, D., & Bren, M. (2010). Inflacija pri internem ocenjevanju v Sloveniji [Inflation in the internal grading in Slovenia]. Sodobna pedagogika, 61(3), 208–228.


Citati prek sistema CrossRef (2)

An exploratory study of 21st century skills of undergraduate Education students: A comparison between freshman, second, and graduation years
       Dana Aizenkot, Yifat Ben David
       Innovations in Education and Teaching International, 2023
       https://doi.org/10.1080/14703297.2022.2052931

Educational Decision Making of Repeatedly Unsuccessful Czech Vocational Education and Training Examinees Leading to Passing the Matura Exam
       Lenka Hloušková, Klára Záleská, Tereza Vengřinová
       Studia paedagogica, 2023
       https://doi.org/10.5817/SP2022-4-5


« Nazaj na Letnik 25 (2016)