« Nazaj na Letnik 10 (2001), Številka 2
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Povezanost med razvojnim količnikom dojenčka in malčka ter razvojno ravnjo njegove igre z igračami
Urška Fekonja
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 17 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 1. junij 2001
Povzetek: Namen predstavljene raziskave je bil ugotoviti povezanost med najvišjimi ravnmi, ki so jih dojenčki in malčki dosegali v svoji igri z igračami ter njihovimi razvojnimi količniki. Vzorec je vključeval 23 slovenskih dojenčkov in malčkov, ki so se samostojno igrali s standardnimi igračami. Globalni in parcialni količniki so bili ugotovljeni s pomočjo Lestvice psihičnega razvoja otroka v zgodnjem otroštvu RT-R. Ravni samostojne igre otrok sem ocenila s kriteriji, ki sta jih za ocenjevanje igre oblikovala Belsky in Most. Rezultati so pokazali, da obstajajo nekatere povezave med razvojnimi količniki (tako globalnimi kot parcialnimi) dojenčka in malčka in maksimalnimi ravnmi igre, ki jih otrok dosega v svoji samostojni igri z igračami. Pri interpretaciji rezultatov sem izhajala iz nekaterih razvojno psiholoških teorij o razvoju govora, mišljenja ter igre v zgodnjem obdobju otrokovega življenja
Ključne besede: samostojna igra, igrače, jezik, mišljenje, otroška igra, razvojni količniki