Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 10 (2001), Številka 3

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Metakognitivni ter motivacijsko čustveni procesi pri samoregulativnem učenju in učenčevi dosežki pri učenju materinega jezika

Cirila Peklaj

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 26  |  flagNapisan v angleščini.  |  Objavljeno: 1. september 2001

Povzetek: V zadnjem času je opaziti velik porast zanimanja za metakogntivne in motivacijsko čustvene procese na različnih področjih učenja. Namen naše raziskave je bil proučiti odnos med temi procesi ter dosežki pri materinem jeziku (slovenščini). V raziskavi je sodelovalo 369 učencev petih razredov osnovne šole. Za raziskovalne namene je bil sestavljen vprašalnik metakognitivnih in afektivnih procesov pri učenju materinega jezika, ki je vključeval 41 vprašanj. Faktorska analiza vprašalnika je pokazala štiri različne faktorje, ki pojasnjujejo 38,4% variance: dva metakognitivna (strategije učenja in reševanja nalog pri slovenščini, iskanje pomena in razumevanja pri slovenščini) in dva motivacijsko čustvena (doživljanje strahu pri slovenščini, doživljanje uspeha in interes pri slovenščini). Nadaljnja statistična analiza je pokazala negativno povezavo med dosežki in dvema faktorjema: iskanjem pomena in razumevanja pri slovenščini ter doživljanjem strahu. Med dosežki ter doživljanjem uspeha in interesa pri slovenščini pa obstaja pozitivna povezava. Rezultati imajo praktični pomen za uvajanje samoregulativnih mehanizmov pri učenju.

Ključne besede: metakognicija, motivacija, anksioznost, samoregulativno učenje, dosežki, materin jezik


« Nazaj na Letnik 10 (2001), Številka 3