« Nazaj na Letnik 10 (2001), Številka 3
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Odnos do šole in učenja ter samopodoba pri skupinama Slovencev in Britancev
Darja Kobal
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 27 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 1. september 2001
Povzetek: Prispevek obravnava povezanost med odnosom do šolskega izobraževanja in samopodobo. V sintagmo odnos do šole in učenja so zajeti pojavi, kot so: stališča do šole, storilnostna motivacija, prepričanja v lasten nadzor nad učenjem, zunanji vplivi na učenje itd. Sledi glavna opredlitev in razumevanje samopodobe. Namen raziskave je ugotoviti izraženost posameznih področij samopodobe in odnosa do šolskega izobraževanja. V študiji sta sodelovali skupini slovenskih in britanskih srednješolcev. Opravljene so bile statistične analize (ANOVA in diskriminantne analize) v odnosu do nacionalnosti. Izkazalo se je, da imajo britanski udeleženci veliko področij samopodobe višje izraženih in tudi v splošnem je njihov odnos do šole bolj pozitiven kot pri njihovih slovenskih vrstnikih. Rezultati so intrepretirani z vidika nekaterih osebnostnih in mednacionalnih razlik.
Ključne besede: odnos do šole, učenje, stališča do šole, storilnostna motivacija, zaupanje v lastne sposobnosti, samopodoba