« Nazaj na Letnik 10 (2001), Številka 3
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Zaznavanje razredne klime pri urah športne vzgoje
Vlasta Zabukovec, Dušica Boben, Branko Škof, Saša Cecič-Erpič in Katja Tomažin
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 9 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 1. september 2001
Povzetek: Prispevek predstavlja del rezultatov obsežnejše študije med slovenskimi učenci/dijaki in njihovimi učitelji športne vzgoje o odnosu do ur športne vzgoje. Predstavljeni so rezultati o zaznavanju razredne klime pri učencih/dijakih. V raziskavi je sodelovalo 1.152 učencev/dijakov petih in sedmih razredov osnovne šole ter prvih in tretjih letnikov gimnazije. Izpolnjevali so vprašalnik Razredna klima pri urah športne vzgoje (obstoječa in želena oblika), ki vključuje sedem dimenzij: zadovoljstvo, tekmovalnost, metode dela, aktivnost učencev/dijakov, težavnost, ustreznost ur in osebni odnos. Rezultati so potrdili spremembe v zaznavanju razredne klime glede na razred. Vrednosti na posameznih dimenzijah se znižujejo od petega razreda do tretjega letnika; največje spremembe smo potrdili v osnovni šoli, na prehodu iz osnovne šole v gimnazijo, v gimnaziji pa se razlike zmanjšujejo. Statistično pomembne razlike so bile potrjene tudi med spoloma.
Ključne besede: razredna klima, športna vzgoja, spol, starost, osnovnošolci, gimnazijci