« Nazaj na Letnik 10 (2001), Številka 4
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Doživljanje vedenja učiteljev, motivacijska prepričanja in samoregulativno učenje pri različno starih mladostnikih
Melita Puklek Levpušček
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 20 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 1. december 2001
Povzetek: V raziskavi smo primerjali odnos do učenja, ki se izraža v motivaciji za učenje, zaznavanju lastne učne učinkovitosti in uporabi kognitivnih in metakognitivnih strategij pri učenju, med različnimi starostnimi skupinami mladostnikov. Prav tako nas je zanimalo, ali različno stari mladostniki različno doživljajo vedenje učiteljev v razredu. Pri tem smo izhajali iz predpostavke, da predstavlja šola pomemben mladostnikov mikrosistem, ki s svojimi značilnostmi in zahtevami pomembno vpliva na mladostnikovo vzpostavljanje samoregulacije učenja. V vzorcu je sodelovalo šest skupin mladostnikov med 13. in 18. letom starosti (N=593). Mladostniki so izpolnjevali vprašalnik motivacijskih prepričanj in samoregulativnega učenja ter lestvice vedenja učiteljev. Rezultati so pokazali, da mlajši mladostniki v večji meri doživljajo lastno učno učinkovitost kot njihovi starejši vrstniki. Prav tako ugotavljamo manj uporabe študijskih strategij pri fantih v starejši adolescenci, manj doživljanja učiteljske podpore pri dekletih v starejši adolescenci ter manj učiteljskega dopuščanja samostojnega odločanja pri pouku v starejših skupinah mladostnikov. Mladostniki v vseh treh starostnih obdobjih adolescence, ki v večji meri doživljajo možnost sprejemanja samostojnih odločitev pri pouku, poročajo o večji notranji motiviranosti za učenje.
Ključne besede: motivacijska prepričanja, samoregulativno učenje, vedenje učiteljev, adolescenca