« Nazaj na Letnik 10 (2001), Številka 4
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Razvoj pojma o človeku v otroštvu
Gordana Simonovski
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 8 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 1. december 2001
Povzetek: V prispevku obravnavam razvoj pojma o človeku pri otrocih od 4. do 12. leta starosti. Teoretski okvir raziskave je Oerterjeva teorija razvoja implicitne antropologije (Oerter, 1991, 1994; Oerter, Oerter, Agostiani, Kim, in Wibowo, 1996). V raziskavi sem uporabila dva postopka, in sicer intervju o odraslosti ter zgodbo s socialno dilemo, ki ji je sledil vodeni intervju. V prispevku predstavljam zastopanost razvojnih stopenj pojma o človeku pri različno starih otrocih ter postopno naraščanje odgovorov na višjih razvojnih stopnjah s starostjo udeležencev. Primerjam pogostost odgovorov na prvi, drugi in tretji a razvojni stopnji pojma o človeku glede na spol in pri tem ugotavljam višjo raven pojmovanja človeka pri deklicah v primerjavi z dečki. Opisujem in razlagam razvojne zamike v izraženosti osebnostne, družbene in dejavnostne teorije.
Ključne besede: pojem o človeku, otroci, postopnost razvoja, razlike glede med spoloma, razvojni zamik