Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 11 (2002), Številka 1

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Osebnostne lastnosti malčka in predšolskega otroka, kot jih opisujejo mame in vzgojiteljice: ali njihovi prosti opisi odražajo petfaktorski model osebnosti?

Maja Zupančič in Tina Kavčič

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 37  |  flagNapisan v angleščini.  |  Objavljeno: 14. februar 2002

Povzetek: V pričujoči študiji sva avtorici ugotavljali, ali lahko vzgojiteljičine proste opise malčkove (1 do 3 let) in osebnosti predšolskega otroka (3 do 7 let) uvrstimo v taksonomsko shemo petfaktorskega modela (PFM). Vsaka od 184-ih vzgojiteljic je prosto opisala naključno izbranega otroka iz njene skupine v vrtcu. Opise vzgojiteljic sva razvrščali s pomočjo PFM taksonomske sheme, ki vključuje pet glavnih kategorij PFM, s po tremi podkategorijami vsaka, in devet dodatnih kategorij. Poleg tega sva primerjali frekvenčne distribucije opisov malčkove (N = 47) osebnosti po posameznih podkategorijah PFM, in sicer med mamami in vzgojiteljicami ter znotraj parov mama - vzgojiteljica. S primerjanjem distribucij sva ugotavljali, ali se le-ti razlikujeta glede na to, katera oseba ocenjuje malčke ter, ali sta po dve ocenjevalki v različnih vlogah skladni glede svojih opisov istih malčkov. Ne glede na otrokovo starost se je velika večina opisov vzgojiteljic in mam razvrščala po PFM. PFM taksonomija se je tako izkazala kot uporabna pri opisovanju malčkov in predšolskih otrok v različnih kontekstih (družina, vrtec). V proporcih opisnikov osebnosti po posameznih (pod)kategorijah so se pojavile nekatere razlike med različnima ocenjevalkama, ki sta opisovali iste malčke (mama in vzgojiteljica), ter med različno starimi skupinami otrok, ki so jih opisovale njihove vzgojiteljice, medtem ko je bila stopnja skladnosti med maminimi in vzgojiteljičinimi opisi malčkove osebnosti nizka.

Ključne besede: osebnost, prosti opisi, petfaktorski model, malčki, predšolski otroci


« Nazaj na Letnik 11 (2002), Številka 1