Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 9 (2000), Številka 1

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Razvoj vidikov glasbenih sposobnosti, ki jih meri Bentleyev test

Barbara Smolej-Fritz

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 20  |  flagNapisan v slovenščini.  |  Objavljeno: 1. marec 2000

Povzetek: V prispevku je predstavljen del raziskave, ki se je ukvarjala z razvojem glasbenih sposobnosti pri otrocih med 7. in 14. letom starosti. Ker je področje glasbenih sposobnosti zelo kompleksno, smo se osredotočili le na nakej vidikov, in sicer na tiste, ki jih zajema Bentleyev test glasbenih sposobnosti. V raziskavo je bilo vključenih 436 otrok iz osnovnih šol Krško in Brežice ter glasbenih šol iz omenjenih krajev. Rezultati so pokazali, da se dosežki na Bentleyevem testu s starostjo povečujejo, tako pri otrocih, ki obiskujejo glasbeno šolo, kot pri tistih, ki je ne, s tem da je pri prvi skupini otrok napredek hitrejši, razvoj se zaključuje prej in na višjem nivoju. Na vseh podtestih in na celotnem testu so se pokazale pomembne razlike v prid otrokom, ki obiskujejo glasbeno šolo. Razlike med spoloma na splošno niso bile pomembne, nekaj pomembnih razlik pa najdemo znotraj obeh skupin, in sicer so bili pri otroci, ki obiskujejo glasbeno šolo na celotnem testu in na podtestu razlikovanja višine pomembno boljši dečki. Pri otrocih, ki glasbene šole ne obiskujejo pa so bile na istih področjih boljše deklice. Rezultati raziskave so pokazali na nekatere zakonitosti razvoja bazičnih glasbenih sposobnosti ter na nekatere dejavnike, ki nanj vplivajo, kar je lahko v pomoč pri načrtovanju in oblikovanju glasbeno-pedagoškega procesa.

Ključne besede: psihologija glasbe, glasbene sposobnosti, razvoj, razlike med spoloma, glasbeniki, neglasbeniki


« Nazaj na Letnik 9 (2000), Številka 1