« Nazaj na Letnik 11 (2002), Številka 2
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Kako družinska pismenost vpliva na pismenost otrok
Livija Knaflič
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 19 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 26. maj 2002
Povzetek: V prispevku je predstavljena analiza podatkov iz mednarodne raziskave o pismenosti odraslih (International Adult Literacy Survey - IALS), ki se nanašajo na družinsko pismenost v Sloveniji. Obdelani so podatki za N=846 odraslih, ki so starši ali skrbniki šolskih otrok. Med vplivi družine na pismenost odraslih zajetih v raziskavo se kaže, da je izobrazba njihovih staršev tretji najpomembnejši dejavnik, ki je povezan z ravnijo pismenosti pri odraslih. Z vidika vpliva, ki ga imajo sedanji starši na razvoj pismenosti pri svojih otrocih, pa ima ponovno izobrazba sedanjih staršev in s stopnjo izobrazbe povezani dejavniki (življenjski pogoji, kultura preživljanja prostega časa itd) pomembno vlogo pri razvijanju pismenosti pri otrocih. Pomembnejše kot založenost okolja z bralnim gradivom se kažejo najrazličnejše dejavnosti (branje knjig, obiskovanje knjižnic ipd.), ki jih izvajajo družinski člani in so povezane s pismenostjo.
Ključne besede: pismenost odraslih, družinska pismenost, dejavnosti