Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 11 (2002), Številka 4

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Dejanske in želene osebnostne lastnosti športnih pedagogov

Saša Cecić Erpič, Dušica Boben, Vlasta Zabukovec in Branko Škof

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 18  |  flagNapisan v slovenščini.  |  Objavljeno: 23. december 2002

Povzetek: V prejšnjem desetletju se je v psihologiji osebnosti uveljavil petfaktorski model osebnosti, ki vključuje dimenzije energije, sprejemljivosti, vestnosti, čustvene stabilnosti in odprtosti. V študiji smo v skladu s petfaktorskim modelom ugotavljali, kakšne so (dejanske) osebnostne značilnosti športnih pedagogov, kakšen je osebnostni profil idealnega predstavnika te poklicne skupine, kot ga ocenjujejo eksperti, ter v kolikšni meri se profila dejanskih in želenih (idealnih) osebnostnih lastnosti med seboj razlikujeta. V članku predstavljamo tudi razlike v osebnostnih lastnostih med različno starimi športnimi pedagogi obeh spolov. V študiji je sodelovalo 76 športnih pedagogov (40 moških, 36 žensk), starih od 24 do 58 let (povprečna starost 39,7 let). Osebnostne lastnosti idealnega športnega pedagoga je ocenjevalo 34 ekspertov s področja športa. Dejanske in želene osebnostne dimenzije smo preučevali z ocenjevalno lestvico BFO. Ugotavljamo, da je za dejanski osebnostni profil športnih pedagogov značilna zmerno visoka izraženost vseh petih dimenzij, kar je relativno skladno s socialnim tipom Hollandove taksonomije, značilnim za učitelje. Idealni športni pedagog naj bi imel v primerjavi z udeleženci enako izraženo dimenzijo sprejemljivosti ter višje izražene dimenzije energije, vestnosti, čustvene stabilnosti in odprtosti. Primerjava med moškimi in ženskimi športnimi pedagogi kaže, da imajo ženske bolj izraženi dimenziji energije in sprejemljivosti. Transverzalna primerjava osebnostne strukture različno starih udeležencev kaže, da se ti ne razlikujejo v izraženosti nobene od petih osebnostnih dimenzij.

Ključne besede: osebnostne lastnosti, petfaktorski model osebnosti, učitelji, športna vzgoja


« Nazaj na Letnik 11 (2002), Številka 4