Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 13 (2004), Številka 3

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Samoučinkovitost v kontekstu organizacijske psihologije

Maja Fesel Martinčevič

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 27  |  flagNapisan v slovenščini.  |  Objavljeno: 28. september 2004

Povzetek: V prispevku je predstavljen koncept samoučinkovitosti in njegova povezanost z organizacijskim in delovnim vedenjem. Samoučinkovitost izhaja iz socialno kognitivne teorije A. Bandure in se smatra za pomembno determinanto vedenja. Številne študije potrjujejo njeno povezanost z dejansko učinkovitostjo. Prispevek se najprej osredotoča na opredelitev in teoretsko ozadje koncepta samoučinkovitosti v splošnem. V nadaljevanju pa podaja pregled primerov uporabe koncepta znotraj organizacijske psihologije, bodisi v povezavi s posledicami samoučinkovitosti za zaposlene (dejansko učinkovitostjo, absentizmom, zadovoljstvom in izgorelostjo na delovnem mestu), bodisi v povezavi z oblikovanjem samoučinkovitosti pri zaposlenih (uporabo koncepta samoučinkovitosti pri vodenju in v namene treninga), bodisi v povezavi s svetovanjem za organizacijo ali posameznika (uporaba pri selekciji in oblikovanju delovnih timov). Prispevek ugotavlja, da je uporaba koncepta v povezavi z delovnim in organizacijskim vedenjem koristna in perspektivna, ob tem pa podaja tudi kritiko in smernice za nadaljnjo uporabo in raziskovanje.

Ključne besede: samoučinkovitost, samoregulacija, socialno kognitivna teorija, organizacijsko vedenje, delovna uspešnost, delovna učinkovitost


« Nazaj na Letnik 13 (2004), Številka 3