« Nazaj na Letnik 13 (2004), Številka 4
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Socialna in moralna zrelost dijakov srednje šole
Silvana Gasar
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 20 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 2. februar 2005
Povzetek: Ugotavljali smo stopnjo socialne in moralne zrelosti srednješolskih dijakov. Med dijaki dveh različnih izobraževalnih programov skorajda ni bilo pomembnih razlik. Na splošno dijaki dosegajo zadovoljivo visok nivo socialne in moralne zrelosti, vendar nimajo najbolje razvitih ustreznih socialnih spretnosti. Rezultati ravnanja dijakov v šolski situaciji kažejo precej nezaželeno sliko medosebnih odnosov, ki je verjetno odraz širših družbenih odnosov. Odsotnost pomembnih povezav med obema vrstama zrelosti in socialnimi spretnostmi kaže na razkorak med človekovim mišljenjem in vedenjem. Dijaki se zavedajo, kaj je moralno in družbeno prilagojeno, vendar ne ravnajo vedno v skladu s tem, saj obstoječi družbeni odnosi pogosto spodbujajo drugačno vedenje.
Ključne besede: socialni razvoj, moralni razvoj, socialne spretnosti, učenci, šola, vedenje