Spletna stran Psiholoških obzorij uporablja piškotke za namene avtentikacije uporabnikov po prijavi na spletno stran, morebitno stalno prijavo na željo uporabnika in za namen beleženja števila ogledov posameznih strani Psiholoških obzorij.
Ali se strinjate, da na vaš računalnik (brskalnik) naložimo piškotke za te namene? Svojo odločitev lahko kasneje tudi spremenite na strani Zasebnost.

Želim izvedeti več

Psihološka obzorja :: Horizons of Psychology

Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije

Indeksirana v:
Scopus
PsycINFO
Academic OneFile

Smo člani DOAJ in CrossRef

sien
VSEBINA ZA AVTORJE PREDSTAVITEV UREDNIŠTVO POVEZAVE

Iskalnik

Moj račun

Članki z največ ogledi

 

« Nazaj na Letnik 9 (2000), Številka 4

flag Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka


Slovenska oblika Ocenjevalne lestvice socialna prilagojenost predšolskih otrok (OLSP): druga pilotska validacija

Maja Zupančič, Alenka Gril in Tina Kavčič

pdf Polno besedilo (pdf)  |  Ogledi: 15  |  flagNapisan v angleščini.  |  Objavljeno: 1. december 2000

Povzetek: V prispevku predstavljamo prvi del druge pilotske študije s slovensko obliko Ocenjevalne lestvice socialna prilagojenost predšolskih otrok (OLSP). Raziskavo smo izvedle na vzorcu 95-ih slovenskih otrok, ki obiskujejo vrtce. Stari so bili med 2;6 in 6;5 let in glede na svojo starost ter spol enakomerno zastopani v vzorcu. OLSP so izpolnile ločeno otrokove vzgojiteljice in njihove pomočnice. Rezultati kažejo na zadovoljivo notranjo konsistentnost osmih temeljnih in štirih sestavljenih lestvic OLSP ter na visoko zanesljivost ocen med dvema neodvisnima ocenjevalkama. Dečki in deklice se med seboj niso razlikovali v doseženih rezultatih na nobeni izmed lestvic. Rezultati na lestvici Odvisen-Samostojen so bili pozitivno povezani z otrokovo starostjo, medtem ko so bili rezultati na lestvicah Težave ponotranjanja in Splošno prilagajanje sicer povezani z otrokovo starostjo v pričakovani smeri, a niso dosegli ravni statistične pomembnosti. Ker je bil učinek starosti na slednji spremenljivki srednje visok, sklepamo, da razlike med starostnimi skupinami ne dosegajo kritičnih vrednosti zaradi majhnega števila otrok v posameznih skupinah.

Ključne besede: predšolski otroci, socialna prilagojenost, zanesljivost, razlike med starostnimi skupinami, razlike med spoloma


« Nazaj na Letnik 9 (2000), Številka 4