« Nazaj na Letnik 10 (2001), Številka 4
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Predstavitev treh načinov izvedbe Lestvice samozaznave za predšolske otroke (LSPO)
Zlatka Cugmas
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 14 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 1. december 2001
Povzetek: Avtorica opisuje uveljavljene instrumente merjenja samozaznave pri predšolskih otrocih. Poudari, da je treba pri njihovi izdelavi upoštevati nekatere otrokove razvojnopsihološke lastnosti, kot so kratkotrajna pozornost, nedoslednost v odgovarjanju, težnja po dajanju socialno zaželenih odgovorov in podobno. Avtorica predstavi Lestvico samozaznave za predšolske otroke (LSPO), ki jo je sestavila na osnovi lastnih ugotovitev, kakor tudi izkušenj drugih avtorjev o oblikovanju tovrstnih psiholoških pripomočkov. Lestvico je preizkusila na vzorcu 214 otrok, ki so obiskovali vrtec. Stari so bili 4 in 5 let. V prispevku opisuje podlestvice LSPO in njihove psihometrične značilnosti ter predstavi deskriptivne vrednosti samoocen otrok, zbranih z LSPO, motiviranost otrok za reševanje lestvice, razumevanje postavk in podobno ter skladnost med samoocenami otrok in ocenami otrokovega samoocenjevanja, ki so jih posredovale matere in vzgojiteljice. Rezultate predstavi ločeno glede na tri načine izvedbe LSPO (besedno, z lutkama in z risbami). Ugotavlja, da so psihometrične značilnosti lestvice ustrezne, v nadaljnjih raziskavah pa priporoča izvedbo z risbami ali lutkami.
Ključne besede: predšolski otroci, samozaznava, psihometrične značilnosti, merske lestvice