« Nazaj na Letnik 11 (2002), Številka 4
Go to the article page in English / Pojdi na angleško stran članka
Simultana ali sukcesivna dvojezičnost – to je dilema
Marina Furlan
Polno besedilo (pdf) | Ogledi: 16 | Napisan v slovenščini. | Objavljeno: 23. december 2002
Povzetek: Predstavljena raziskava izhaja iz opredelitve dvojezičnosti, po kateri velja za dvojezično tista oseba, ki že od rojstva ali od zgodnjega otroštva dalje usvaja (v naravni situaciji) dva jezika. Problem raziskave je bil ugotoviti, ali med izvorno (izpostavljenost obema jezikoma od rojstva dalje ali najkasneje do dopolnitve prvega leta starosti) in neizvorno (izpostavljenost prvemu jeziku od rojstva dalje, drugemu jeziku pa po prvem letu starosti, vendar pred vstopom v šolo) dvojezičnimi mladostniki obstajajo osebnostne. Udeleženci raziskave so bili mladostniki z gimnazij na Slovenski Obali in iz Trsta. Rezultati raziskave kažejo, da izvornost/neizvornost dvojezičnosti ne vpliva na osebnostne poteze mladostnikov, ki so sodelovali v raziskavi.
Ključne besede: jeziki, dvojezičnost, osebnostne lastnosti, mladostniki, Slovenija, Italija